Ilusioz mendiaz gozatzen duten emakume aske guztiak bildu nahi ditugu proiektu honetan.

Afrontamos este reto con ilusión y con muchas ganas de motivar a todas aquellas que disfrutan en la montaña desarrollando aquella actividad en la que se sienten libres.

Amets eginez, sentituz, esperientzia berriak bizi eta konpartitzea dugu helburu.

EMAKUMEA ETA MENDIA bultzatzea.

Soñar, sentir, vivir experiencias y compartirlas es uno de los objetivos claves de este club. Pero nuestro verdadero reto es FOMENTAR EL DEPORTE FEMENINO, en donde cada una de nosotras pueda aportar su granito de arena a éste, nuestro club.

neskalatzaileak@gmail.com

609249094 (ANA)

620244691 (IDOIA)

(SOLEDAD)

Mendiaz goza dezagun.

Este es un blog para que disfrutemos de la montaña.

(ikusi bideoa/ver video)

martes

AITZKORRI DESDE ARANTZAZU

1ª SALIDA CLUB NESKALATZAILEAK AITZKORRI 1.528m
Por Ainara:
Otsailaren 6an Neskalatzaileak taldearen urteko lehen irteera egin genuen. Goizean goiz Arantzazuko Santutegiko (Oñati) parkinean genuen hitzordua. Kotxeetatik irten bezain pronto argi izan genuen eguzkiak joko bazuen ere haize hotza izango zela bidelagun.
El 6 de febrero, tocaba la primera salida de Neskalatzaileak. El horario de quedada era bien prontito en el Santuario de Arantzazu de Oñati. Nada más salir del coche, pronto nos dimos cuenta, de que además de tener un bonito dia de sol, el viento frio, nos iba a acompañar en el recorrido.
Hamalau neskalatzaile elkartu ginen eta bi txakur. Guztiak ere gogotsu geunden.
Irteerako gidaria izan zen Iñakik, Santutegiko atzeko partetatik eraman gintuen Dururantz. Lehen aldapa malkartsuan arropa kentzeko etenaldia egin genuen, igotako lehen aldapan botatako izerdiak hala eskatzen zuen eta.

Nos juntamos 14 neskalatzailes y dos perros. Todos con muchas ganas y con Iñaki como guia. En la dura subida hacia Duru tuvimos que hacer una parada, para despojarnos de algo de ropa, ya que el sudor acumulado en la primera subida asi nos lo pedía.

Altuera hartu ahala ezkerreko partean utzi genuen Aloñako mendizerra, bere magaletik joan ginen. Artzai borda bat ere ezkerretara utzi genuen, iparraldeko mendietan ikusten diren artzai boda ematen zuen.

A medida que íbamos cogiendo altura, nos aparecieron por la izquierda, las faldas de Aloña. Dejamos a la izquierda, una borda de pastores, parecida a las que se suelen ver por Iparralde.
Izeidun baso bat zeharkatu genuen, gezurra badirudi ere, pagoaz aparte badira izeiak ere inguru hartan.
Cruzamos un bosque de abetos, que aunque no lo parezca, también existen por estos lugares, aparte de las hayas.

Behin basoa zeharkatuta maldan gora jarraitu genuen, haizeak gogor jotzen zuen ordurako. Pista bat hartu genuen eta altuera galduz Urbiako larreetara heldu ginen. Urbiako larretan San Jose lore batzuk ere ikusi genituen. Aurreko egunetan Agate Deunan makilararekin lurra kolpatuz, udaberria deitu izan zen eta loreok haien seinale ziren. Guk egurrezko makilak, mendiko makilengatik aldatu genituen egun horretan.
Una vez de cruzado este bosque, seguimos subiendo, ladera arriba y para esas horas el viento ya pegaba de lo lindo. Siguiendo por una pista que nos llevaba a un collado, desde el que había que bajar para llegar a las campas de Urbía, en las que vimos unas cuantas flores de S. José. En los días anteriores, golpeando en el suelo con los palos de Sta. Agueda, se llamó a la primavera y las flores fueron sus señales. Nosotras cambiamos los palos de madera, por los bastones de monte, este día.
Behin Urbian geundela, neskalatzaileetako bi agurtu genituen, besteok Alberlarko bordetara ekin genion. Alberlarko bordan hamaiketakoa egiteko geldialdia egin genuen. Aizkorrira igotzeko indarrak bildu genituen, azken igoera zen, luzeena eta desnibel handiena zuena.

Llegadas a Urbía, despedimos a un par de neskalatzailes y los demás, nos dirigimos hacia las txabolas de Arbelar, para hacer un pequeño amaiketako. Repusimos fuerzas y nos enfrentamos a la última, larga y más larga cuesta, para llegar a la cumbre de Aitzgorri.
Azken igoera, banaka banaka bakoitzak bere erritoa jarraituz harkaitzetan gora joan ginen. Haizeak gero eta gogorrago jotzen zuen eta hotza ere proportzioan igotzen joan zen. Igo ahala aurreko egunetan elurtutako hondarrak izotz bihurtu ziren. Azkenean Aizkorri mendi gaina egin genuen, 1528 metrotako mendi ederra, bista ederragoekin.
En la última subida y cada uno a su ritmo, continuamos subiendo entre las piedras. El viento cada vez soplaba con más fuerza y el frío, también subía en la misma proporción.
Según subíamos, la nieve caída los días anteriores, se convirtió en hielo y por fin, llegamos a la cumbre de Aitzgorri con sus 1528mts de este precioso monte con sus inmejorables vistas.
Kondairak dio, Aizkorrin bertan, leize batean, Mari bera bizi dela. Leize hau Aralarreraino luzatzen omen da. Ikaragarri luzatzen diren leize hauen inguruko sinesmena oso hedatuta dago Euskal Herrian. Sarako leizeen kasua edota Aiako Aizkultzetan bezala. Marik ekaitzak sortzen ditu bere lur azpiko egoitzan, gero ibar eta lautada aldera bidaltzeko. Egun horretan Mari ekaitza baino lezea haizestatzen ibiliko zen seguruenik.

La leyenda dice, que allí mismo, en una cueva, vive la mismísima Mari y que esta cueva, al parecer, alarga hasta Aralar. En Euskal Herria, está muy extendida la creencia de que estas cuevas, se alargan enormemente. Tanto en las cuevas de Sara, como en las Peñas de Aia, Mari crea las tormentas bajo el suelo de su morada, para mandarlas después a los valles y llanadas. Esos días, probablemente, más que tormentas, Mari andará aireando su cueva.

Beherako bidea leku berdinetik egin genuen, Urbiako erreka pasatu eta bertako bordako kanpokaldean bezkaldu genuen trtikitixaren soinuek bozgoragailuan lagun genituelarik. Urbiako bordatik bide arruntetik pagadian behera egin genuen, Arantzazuko parkinera helduz.
El camino de vuelta, lo hicimos por el mismo camino, hasta las campas de Urbía y tras cruzar su arroyo, nos paramos en el refugio, para comer en su terraza, escuchando canciones de trikitixa por los altavoces.
Ibilbide zirkular ederra, sei ordu ingurukoa, jende jatorrarekin, txakur maitagarriekin eta gehiago egiteko gogoz.

Precioso recorrido de alrededor de 6 horas, con gente jatorra, encantadores perros y con ganas de hacer volver a hacer más.